Η ομορφιά μπορεί να μην είναι το παν, αλλά αναμφισβήτητα ανοίγει πόρτες και συμβάλει στην αύξηση των αποδοχών.Οπως μεταδίδει
το Business Insider, o Sean Salter, καθηγητής οικονομικών στο Middle Tennessee State University, ανέλυσε την επίδραση της εξωτερικής εμφάνισης στο επάγγελμα των μεσιτών ακινήτων σε έκθεσή του το 2012. Το συμπέρασμα ήταν ότι οσο πιο ελκυστικός είναι ο μεσίτης, τόσο υψηλότερες θα είναι οι απολαβές του. Ο λόγος βρίσκεται στην ασυναίσθητη προκατάληψη υπέρ της ομορφιάς που όλοι διατηρούμε.
«Ας πούμε ότι οδηγείτε στο δρόμο και βλέπετε τον μεσίτη σε μία διαφημιστική πινακίδα. Είναι μία ελκυστική φωτογραφία», λέει ο Salter στο US News. «Η πρώτη εντύπωση είναι ότι πρόκειται για ένα ελκυστικό άτομο. Ετσι, πριν καν προσλάβεις το άτομο αυτό για να πουλήσει το σπίτι σου, έχεις ήδη μία θετική εντύπωση στο μυαλό σου».
Οι ψυχολόγοι το αποκαλούν το φαινόμενο του φωτοστέφανου, ή αλλιώς halo effect. Πρόκειται για το φαινόμενο που εξηγεί γιατί όταν συμπαθήσουμε κάποιον με την πρώτη ματιά, πιστεύουμε ότι αφού είναι καλός στο Α- π.χ είναι όμορφος- θα είναι καλός επίσης και στο Β, το Γ και το Δ.
Το φαινόμενο παρατήρησε και ονόμασε το 1920 ο Έντγουαρντ Θόρνταϊκ, ύστερα από μελέτες για τη συμπεριφορά των ανωτέρων του στρατού προς τους υφισταμένους τους.
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες του φαινομένου, εάν πάρουμε κάποιον «με καλό μάτι» από την πρώτη στιγμή, δύσκολα θα τον δούμε διαφορετικά στη συνέχεια. Οσο πιο όμορφος δείχνει κάποιος, τόσο καλύτερος πιστεύουμε ότι θα είναι.
Ερευνες έδειξαν ακόμη ότι η εμφάνιση παίζει καθοριστικό ρόο στα επαγγέλματα που βασίζονται πολύ στην προσωπική επαφή, όπως του δικηγόρου και του πολιτικού.
Επιπλέον, δεν είναι μύθος ότι οι εμφανίσιμοι άνθρωποι πληρώνονται καλύτερα. Ο Daniel Hamermesh, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, ο οποίος μελετάει τη σημασία της εμφάνισης στον εργασιακό χώρο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένας εργαζόμενος, που είναι πιο όμορφος από το μέσο όρο, κερδίζει 20 δολάρια την ώρα. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια μίας καριέρας 40 ετών θα κέρδιζε 1,69 εκατομμύρια δολάρια τη στιγμή που ένας λιγότερο εμφανίσιμος συνάδελφος του θα κέρδιζε 1,46 εκατομμύρια δολάρια.
Οικονομολόγοι, που διεξήγαγαν σχετικές έρευνες σε ένα δείγμα Αμερικανών και Καναδών, διαπίστωσαν ότι τα ελκυστικά άτομα βγάζουν 12% έως 14% περισσότερα σχέση με τους...ασχημούληδες.
Μία άλλη έρευνα έδειξε ότι η περιποιημένη εμφάνιση αυξάνει τις πιθανότητες πρόσληψης από ένα εργοδότη περισσότερο από ό,τι τα εργασιακά προσόντα.
το Business Insider, o Sean Salter, καθηγητής οικονομικών στο Middle Tennessee State University, ανέλυσε την επίδραση της εξωτερικής εμφάνισης στο επάγγελμα των μεσιτών ακινήτων σε έκθεσή του το 2012. Το συμπέρασμα ήταν ότι οσο πιο ελκυστικός είναι ο μεσίτης, τόσο υψηλότερες θα είναι οι απολαβές του. Ο λόγος βρίσκεται στην ασυναίσθητη προκατάληψη υπέρ της ομορφιάς που όλοι διατηρούμε.
«Ας πούμε ότι οδηγείτε στο δρόμο και βλέπετε τον μεσίτη σε μία διαφημιστική πινακίδα. Είναι μία ελκυστική φωτογραφία», λέει ο Salter στο US News. «Η πρώτη εντύπωση είναι ότι πρόκειται για ένα ελκυστικό άτομο. Ετσι, πριν καν προσλάβεις το άτομο αυτό για να πουλήσει το σπίτι σου, έχεις ήδη μία θετική εντύπωση στο μυαλό σου».
Οι ψυχολόγοι το αποκαλούν το φαινόμενο του φωτοστέφανου, ή αλλιώς halo effect. Πρόκειται για το φαινόμενο που εξηγεί γιατί όταν συμπαθήσουμε κάποιον με την πρώτη ματιά, πιστεύουμε ότι αφού είναι καλός στο Α- π.χ είναι όμορφος- θα είναι καλός επίσης και στο Β, το Γ και το Δ.
Το φαινόμενο παρατήρησε και ονόμασε το 1920 ο Έντγουαρντ Θόρνταϊκ, ύστερα από μελέτες για τη συμπεριφορά των ανωτέρων του στρατού προς τους υφισταμένους τους.
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες του φαινομένου, εάν πάρουμε κάποιον «με καλό μάτι» από την πρώτη στιγμή, δύσκολα θα τον δούμε διαφορετικά στη συνέχεια. Οσο πιο όμορφος δείχνει κάποιος, τόσο καλύτερος πιστεύουμε ότι θα είναι.
Ερευνες έδειξαν ακόμη ότι η εμφάνιση παίζει καθοριστικό ρόο στα επαγγέλματα που βασίζονται πολύ στην προσωπική επαφή, όπως του δικηγόρου και του πολιτικού.
Επιπλέον, δεν είναι μύθος ότι οι εμφανίσιμοι άνθρωποι πληρώνονται καλύτερα. Ο Daniel Hamermesh, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, ο οποίος μελετάει τη σημασία της εμφάνισης στον εργασιακό χώρο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένας εργαζόμενος, που είναι πιο όμορφος από το μέσο όρο, κερδίζει 20 δολάρια την ώρα. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια μίας καριέρας 40 ετών θα κέρδιζε 1,69 εκατομμύρια δολάρια τη στιγμή που ένας λιγότερο εμφανίσιμος συνάδελφος του θα κέρδιζε 1,46 εκατομμύρια δολάρια.
Οικονομολόγοι, που διεξήγαγαν σχετικές έρευνες σε ένα δείγμα Αμερικανών και Καναδών, διαπίστωσαν ότι τα ελκυστικά άτομα βγάζουν 12% έως 14% περισσότερα σχέση με τους...ασχημούληδες.
Μία άλλη έρευνα έδειξε ότι η περιποιημένη εμφάνιση αυξάνει τις πιθανότητες πρόσληψης από ένα εργοδότη περισσότερο από ό,τι τα εργασιακά προσόντα.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Τα ανώνυμα σχόλια όπως "Πολύ καλό, Υπέροχο..." κλπ. ενδέχεται να μην ανέβουν για ευνόητους λόγους.