Μια καθημερινή συνήθεια της πλειοψηφίας των παιδιών φαίνεται πως τα επηρεάζει σε διάφορους τομείς ακόμη και στη συμπεριφορά τους.
Αυτό έχουν δείξει διάφορες έρευνες αλλά και μια νέα μελέτη που
στην οποία η συμπεριφορική επιδημιολόγος Valerie Carson και η ερευνητική της ομάδα εξέτασαν τις σχέσεις μεταξύ της σωματικής δραστηριότητας κ της καθιστικής συμπεριφοράς με τις κοινωνικές δεξιότητες, σε νήπια 1-2, 2-3 και 3-4 ετών σε 251 παιδιά.
Η διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν η εξής: Οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας των παιδιών χρησιμοποιώντας αισθητήρες κίνησης για μία βδομάδα και στα τρία ηλικιακά ορόσημα. Κατά την ίδια περίοδο οι γονείς απάντησαν σε ένα ημερολόγιο όπου ανέφεραν πόσο χρόνο σπαταλούσαν τα παιδιά τους μπροστά στις οθόνες καθώς και τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
Οι απαντήσεις για τις κοινωνικές δεξιότητες είχαν χωριστεί στις ακόλουθες υποκατηγορίες: α) Έκφραση, πόσο καλά αλληλεπιδρούν και σχετίζονται με άλλα παιδιά, β) Συμμόρφωση, η ικανότητα του παιδιού να βοηθά τους άλλους, να ακολουθεί κανόνες και να λαμβάνει οδηγίες και γ) Ενόχληση, οι αρνητικές πτυχές της συμπεριφοράς όπως η κοροϊδία, το bullying ή προσπάθεια να αποσπάσουν περισσότερη προσοχή.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα: Όσο περισσότερο χρόνο ξόδευαν τα νήπια μπροστά στις οθόνες τόσο λιγότερες κοινωνικές δεξιότητες είχαν. Ο χρόνος μπροστά στην οθόνη είχε συσχετιστεί σημαντικά με χαμηλότερη αξιολόγηση στους τομείς της έκφρασης και της συμμόρφωσης – των θετικών πτυχών των κοινωνικών δεξιοτήτων – ενώ ο αρνητικός τομέας της ενόχλησης είχε αυξηθεί.
«Ο χρόνος μπροστά στην οθόνη είχε σχετιστεί αρνητικά με τις κοινωνικές δεξιότητες της νηπιακής ηλικίας. Δυστυχώς αυτά τα μοτίβα συμπεριφορών αν κατοχυρωθούν κατά την πρώιμη παιδική ηλικία μοιάζουν να συνεχίζονται όσο το παιδί μεγαλώνει».
«Παραδείγματος χάριν, η μη χρήση οθονών στη νηπιακή ηλικία έχει συνδεθεί με καλύτερα αποτελέσματα σε επιμόρφωση, επαγγελματική αποκατάσταση και ψυχική υγεία, όπως επίσης και με χαμηλότερη εγκληματική δραστηριότητα και χρήση ουσιών κατά την εφηβεία και την ενήλικη ζωή».
«Πάντα πιστεύαμε πως ο πιο οικονομικά αποδοτικός και αποτελεσματικός τρόπος για μία υγιή ζωή είναι η έγκαιρη πρόληψη. Με την πάροδο του χρόνου γίνεται ακόμα πιο δύσκολο να αλλάξουν αυτές οι συμπεριφορές ειδικά όσον αφορά τις οθόνες καθώς μπορεί να είναι εθιστικές» δήλωσε η Δρ. Carson.
Αυτό έχουν δείξει διάφορες έρευνες αλλά και μια νέα μελέτη που
στην οποία η συμπεριφορική επιδημιολόγος Valerie Carson και η ερευνητική της ομάδα εξέτασαν τις σχέσεις μεταξύ της σωματικής δραστηριότητας κ της καθιστικής συμπεριφοράς με τις κοινωνικές δεξιότητες, σε νήπια 1-2, 2-3 και 3-4 ετών σε 251 παιδιά.
Η διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν η εξής: Οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας των παιδιών χρησιμοποιώντας αισθητήρες κίνησης για μία βδομάδα και στα τρία ηλικιακά ορόσημα. Κατά την ίδια περίοδο οι γονείς απάντησαν σε ένα ημερολόγιο όπου ανέφεραν πόσο χρόνο σπαταλούσαν τα παιδιά τους μπροστά στις οθόνες καθώς και τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
Οι απαντήσεις για τις κοινωνικές δεξιότητες είχαν χωριστεί στις ακόλουθες υποκατηγορίες: α) Έκφραση, πόσο καλά αλληλεπιδρούν και σχετίζονται με άλλα παιδιά, β) Συμμόρφωση, η ικανότητα του παιδιού να βοηθά τους άλλους, να ακολουθεί κανόνες και να λαμβάνει οδηγίες και γ) Ενόχληση, οι αρνητικές πτυχές της συμπεριφοράς όπως η κοροϊδία, το bullying ή προσπάθεια να αποσπάσουν περισσότερη προσοχή.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα: Όσο περισσότερο χρόνο ξόδευαν τα νήπια μπροστά στις οθόνες τόσο λιγότερες κοινωνικές δεξιότητες είχαν. Ο χρόνος μπροστά στην οθόνη είχε συσχετιστεί σημαντικά με χαμηλότερη αξιολόγηση στους τομείς της έκφρασης και της συμμόρφωσης – των θετικών πτυχών των κοινωνικών δεξιοτήτων – ενώ ο αρνητικός τομέας της ενόχλησης είχε αυξηθεί.
«Ο χρόνος μπροστά στην οθόνη είχε σχετιστεί αρνητικά με τις κοινωνικές δεξιότητες της νηπιακής ηλικίας. Δυστυχώς αυτά τα μοτίβα συμπεριφορών αν κατοχυρωθούν κατά την πρώιμη παιδική ηλικία μοιάζουν να συνεχίζονται όσο το παιδί μεγαλώνει».
«Παραδείγματος χάριν, η μη χρήση οθονών στη νηπιακή ηλικία έχει συνδεθεί με καλύτερα αποτελέσματα σε επιμόρφωση, επαγγελματική αποκατάσταση και ψυχική υγεία, όπως επίσης και με χαμηλότερη εγκληματική δραστηριότητα και χρήση ουσιών κατά την εφηβεία και την ενήλικη ζωή».
«Πάντα πιστεύαμε πως ο πιο οικονομικά αποδοτικός και αποτελεσματικός τρόπος για μία υγιή ζωή είναι η έγκαιρη πρόληψη. Με την πάροδο του χρόνου γίνεται ακόμα πιο δύσκολο να αλλάξουν αυτές οι συμπεριφορές ειδικά όσον αφορά τις οθόνες καθώς μπορεί να είναι εθιστικές» δήλωσε η Δρ. Carson.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Τα ανώνυμα σχόλια όπως "Πολύ καλό, Υπέροχο..." κλπ. ενδέχεται να μην ανέβουν για ευνόητους λόγους.